Автоматизація потокових ліній для видалення гною та посліду
Установки
по видаленню гною з використанням візків призначена для прибирання гною в стійловому
приміщені, завантаження в транспортні візки та транспортування в гноєсховище.
Складається
лінія з транспортера ТСН-3Б та візка, який рухається в гноєсховище по рельсі
підвісної дороги.
Найпростіша технологічна лінія збирання і навантаження гною транспортерами
типу ТСН-3Б в візки підвісної дороги може функціонувати як в ручному, так і
автоматичному режимах (рис. 2.4.7.).
В
автоматичному режимі замикають тумблер SA або натискають кнопку SB5.
Отримує живлення реле часу КТ1, що вмикає магнітні пускачі КМ3 та
КМ4 похилого і горизонтального транспортерів відповідно.
Рис.
2.4.7. Принципова схема
керування лінією прибирання гною з використанням візків.
Коли
візок наповнений гноєм, спрацьовує ваговий пристрій і через кінцевий вимикач SQ3
вимикає реле часу КТ1. З витримкою часу, необхідної для очищення від
гною, зупиняються спочатку горизонтальний, а потім і похилий транспортери.
Одночасно
отримує живлення реле часу КТ2, що з більшої, ніж у КТ1,
витримкою часу вмикає магнітний пускач КМ1. Візок із гноєм рухається в
сховище, де автоматично розвантажується і кінцевим вимикачем SQ1
реверсується. Повернення візка фіксується кінцевим вимикачем SQ2, що
вмикає реле часу КТ1, і процес повторюється.
Коли
збирання гною буде закінчена, та його надходження у візок припиниться, кінцевий
вимикач SQ3 залишиться в попередньому положенні. Контакти КТ1:3 у
колі KV замкнуться з витримкою, що перевищує тривалість циклу роботи
установки, контакт KV1 вимкне установку з мережі.
Потокова лінія прибирання гною призначена для збирання
гною та видалення його з приміщення, транспортування
за допомогою поршневого насоса до гноєсховища.
Рис 2.4.8. Технологічна схема автоматизації потокової лінії
прибирання гною:
1 — поздовжні транспортери; 2 - поперечний транспортер; 3 — поршневий
насос; 4 — гноєзбірник; 5 — гноєсховище
До
складу потокової лінії входять три поздовжніх транспортери 1 (рис..2.4.8), що
прибирають гній із зони розміщення тварин, поперечний 2, який транспортує його
до гноєзбірника 4, і поршневий насос 3, який перекачує гній до гноєсховища 5.
Привід механізмів здійснюється від асинхронних електродвигунів M1 - М5.
Схемою
автоматизації передбачено ручне та автоматичне керування двигунами. При ручному
керуванні двигуни вмикають і вимикають кнопками SB1 - SB10 (рис. 2.4.9.).
В автоматичному режимі роботою механізмів керують програмні пристрої КТ1
і КТ5 та реле часу КТ2 - КТ4. В встановлений час програмне
реле КТ1 замикає контакт і вмикає реле часу КТ2, КТ3, КТ4. Реле КТ4
своїми контактами вмикає пускачі КМ1 двигуна поперечного транспортера і КМ2
двигуна першого поздовжнього транспортера.
Рис. 2.4.9.
Принципова електрична схема автоматизації потокової лінії
прибирання гною.
Через проміжок часу, достатній для прибирання гною
першим поздовжнім транспортером, спрацьовує реле КТ2, яке вимикає пускач
КМ2 і вмикає пускач КМ3 двигуна другого поздовжнього
транспортера. По закінченні прибирання гною другим поздовжнім транспортером
спрацьовує реле часу КТ3, яке подає команду на вимикання другого і
вмикання третього поздовжнього транспортера. Через час від початку вмикання
програмний пристрій КТ1 розмикає свій контакт і вимикає реле часу КТ2
- КТ4. Пускач KM4 вимикає двигун М4 третього транспортера.
Через час достатній для звільнення від
гною поперечного транспортера, реле часу КТ4 вимикає пускач КМ1.
Двигун поршневого насоса М5 вмикається і вимикається пускачем КМ5
за командами програмного пристрою КТ5.
Захист
силових кіл і кіл керування здійснюється автоматичними вимикачами, захист
електродвигунів від перевантажень — тепловими реле КК1 – КК5.
Пневматичне транспортування гною призначене для
транспортування гною з тваринницьких приміщень в гноєсховище за допомогою
повітря. Система видалення гною з пневматичним транспортуванням його в сховище
приведена на рисунку 2.4.10. За цією технологією гній з каналу 6 переміщається
спочатку подовжнім, а потім поперечним транспортером у гноєзбірник 5, що
закривається після заповнення затвором 10. З ресивера 1 через повітряний клапан
11 у гноєзбірник подається стиснене повітря, який витісняє гній через
трубопровід 12 у гноєсховище.
Рисунок 2.4.10. Схема збирання гною пневмотранспортом: 1 — ресивер; 2 — компресор; 3 — регулятор тиску; 4 — електроконтактний манометр; 5 — кінцеві вимикачі; б — гноєзбиральний канал; 7 — датчик рівня; у — гноєзбірник; 9 — трубопровід; 10 — затвор; 11 — повітряна заслінка. Схема
системи керування передбачає автоматичний і ручний режими роботи гноєзбиральної
установки (рис. 2.4.11). В автоматичному режимі перемикач режимів SA1
встановлюють у положення А, схема вмикається, і одержує живлення звукова
сигналізація НА. Програмне реле часу КТ1 контактами КТ1:1
вмикає реле KV1. Контакт KV1:2 знімає звуковий сигнал, а KV1:3
вмикає магнітні пускачі КМ1, КМ2 і КМ3 поперечного і двох
подовжніх транспортерів збирання гною.
Рисунок 2.4.11. Принципова схема прибирання гною пневмотранспортуванням.
Після
спрацьовування датчика рівня SL1 вимикається магнітний пускач КМ1, гноєзбиральні транспортери I і II
зупиняються. Одночасно вмикається клапан подачі повітря Y1 і магнітний
пускач КМ4 керування компресором.
Коли
тиск у гноєзбірнику досягне норми, вмикається реле KV2 і реле часу КТ2.
З витримкою часу 2...5с контакт КТ2:2 вмикають привод КМ6 затвора
гноєзбірника, при цьому відкриється клапан подачі повітря, а КМ6
вимкнеться кінцевим вимикачем SQ2.
Після
витиснення гною тиск у системі знизиться, замкнуться контакти SP2 і
ввімкнеться магнітний пускач КМ5. Відкриється затвор гноєзбірника, а
вентиль подачі повітря закриється.
У
крайнім положенні електропривод затвора вимикається кінцевим вимикачем SQ1.
Реле KV2 запобігає повторному закритті заслінки гноєзбірника.
|