Дослідження схеми керування автоматизованої гноєзбиральної установки.
Дослідження схеми керування автоматизованої гноєзбиральної установки.
Мета роботи: Дослідити
роботу схемикерування
автоматизованої гноєзбиральної установки.
Правила техніки безпеки: Відповідно до інструкції
Зміст та послідовність виконання завдання
1.
Ознайомитися з
обладнанням робочого місця і розділом "Загальні теоретичні відомості.” 2.
Ознайомитися з
призначенням, будовою і роботою схеми підключення фазочутливого пристрою
захисту. 3.
Ознайомитися з
роботою і будовою пристрою УВТЗ. 4.
Скласти схему,
яка показана на малюнку 4. 5.
Після дозволу
викладача подати напругу на схему. 6.
Дослідити
схему керування в різних режимах. 7.
Дослідити
роботу пристрою УВТЗ в аварійних режимах
роботи електродвигуна. 8. Після закінчення роботи навести порядок на робочому
місці.
Після виконання завдань учень повинен знати:
1.
Будову гноєзбиральної
установки. 2 Роботу принципової схеми керування автоматизованої гноєзбиральної установки. 3. Будову і роботу пристрою
УВТЗ.
Після виконання завдань учень повинен уміти:
1 Складати схему керування автоматизованої
гноєзбиральної установки. 2. Проводити підключення пристрою УВТЗ.
Завдання для звіту.
1. У звіті повинно бути
найменування роботи, мета, короткі відомості з розділу: "Загальні теоретичні
відомості”. 2. Принципова електрична схема керування автоматизованої
гноєзбиральної установки. 3. Схема внутрішніх з’єднань
шафи керування автоматизованої гноєзбиральної установки. 4. Висновок.
ЗАГАЛЬНІ ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ
Прибирання гною – одна з
найбільш трудомістких операцій в тваринництві. Під час прибирання приходиться
транспортувати більше 50% грузів, які переводяться на тваринницьких фермах. В
процесі прибирання гною виконують слідуючи операції: очищають стійлаі видаляють гній з приміщення, вивантажують
його в транспортні засоби і відвозять на місце компостування або в поле.
Транспортер для
прибирання гною ТСН-160А, застосовують для видалення гною з приміщень, в
яких утримують велику рогату худобу, родильних відділень і телятників. Він має
міцніший круглоланковий ланцюг, що підвищує його надійність. Транспортер
ТСН-160А (мал.1) складається з горизонтального транспортера 7, похилого
транспортера 2 і станції керування 8.
Горизонтальний транспортер
має привод 4, натяжний - пристрій 6, ланцюг із скребками 9 і поворотні пристрої
8.
Він очищає гнойовий канал і
транспортує гній до місця скидання на похилий транспортер.
Похилий транспортер приймає
гній з горизонтального транспортера і завантажує його у транспортний засіб.
Транспортер запускають за допомогою станції керування 3, змонтованої поблизу
привода горизонтального транспортера.
Принципіальна електрична схема керування
і захисту електродвигунів установки для прибирання гною КСГ-07-2 показана на малюнку 2. Згідно з цією схемою захист електродвигунів від струмів
короткого замикання здійснюється автоматичним вимикачемQF, а від перевантаження — пристроєм вбудованого
температурного захисту.
Для пуску установки спочатку натискають на
кнопку «Пуск» SB2 і подають живлення на
котушку електромагнітного пускача КМ1. Пускач спрацьовує і своїми головними
замикаючими контактами вмикає електродвигунM1
похилого конвейєра, а допоміжними замикаючими контактами подає напругу на
керуючий блок А пристрою вбудованого температурного захисту і підготовляє до
роботи кола шунтування кнопки SB2 та вмикання котушки електромагнітного пускача
КМ2, призначеного для керування електродвигуном М2 горизонтального конвейєра.
Якщо в цей час двигун M1 (позистори RК1,...,
RK3) не перегрітий і в колі позисторів немає обриву,
то замкнеться замикаючий контакт блока А, зашунтується кнопка SB2 і після
відпускання її двигун M1 продовжуватиме працювати.
Потім натискають на кнопку «Пуск» SB3 і подають живлення
на котушку електромагнітного пускача КМ2. Пускач спрацьовує і вмикає в
електромережу двигун М2 горизонтального конвейєра.
Мал. 2. Принципіальна електрична схема
керування установки для прибирання гною КСГ-07-2 .
Зупиняють установку в такій послідовності.
Спочатку натисканням на кнопку «Стоп»SB4 вимикають двигун М2 горизонтального конвейєра, а потім натисканням на
кнопку «Стоп»SB1 вимикають двигунM1 похилого конвейєра. При необхідності за допомогою
кнопки SB1 можна одночасно вимкнути обидва двигуни.
Пристрійвмонтованоготемпературного захисту УВТЗ-1М, принципіальна
електрична схема якого показана на малюнку 3, призначений для захисту
асинхронних двигунів від перегрівання при тривалих перевантаженнях, роботі на
двох фазах, підвищеній частоті вмикання, заклинюванні приводного механізму,
підвищеній температурі оточуючого середовища, порушеннях у системі охолодження
двигуна тощо. Він має пластмасовий корпус, вузол живлення, підсилювач і вихідне
реле.
Мал. 3. Принципіальна електрична схема пристрою вмонтованого
температурного захисту УВТЗ-1М.
Вузол живлення складається з
діодного моста VDJ...VD4, обмежуючих резисторів R1,
R2 і R5 та стабілітронів VD5
і VD8. Підсилювач
виконаний на транзисторах VT1...VT4 і тиристорі VS.
Чутливиморганом захисту (датчиком) є три
послідовноз'єднаних позистори СТ14-1А
або СТ14-1Б, які вмонтовуються в лобові частини обмоток електродвигуна (один на
фазу) і приєднуються до клем 5 і 6 пристрою.
Пристрій УВТЗ-1М працює так.
При вмиканні двигуна в електромережу на клеми 1 і 4 вузла живлення подається
напруга. Якщо при цьому температура обмоток двигуна нижча від граничне
допустимого значення, то опір позисторів малий і напруга на транзисторі VT4
буде більшою від напруги спрацювання підсилюючого каскаду VT3,
VT4. В цьому випадку транзисторVT4 відкриється, а
транзисторVT1 і тиристорVS будуть закриті. Котушка вихідного релеKV не одержуватиме живлення і його розмикаючий контакт,
ввімкнений послідовно з котушкою електромагнітного пускача, буде замкнений.
Пускач ввімкне двигун в електромережу.
Коли з будь-яких причин
температура обмоток електродвигуна перевищить гранично допустиме значення, опір
позисторів різко зросте і зменшиться сигнал, що подається на транзистор VT4.
При цьому транзистор VT4 закривається, а транзистор VT1 відкривається. На
керуючий електрод тиристора VS буде подана позитивна напруга, і він теж
відкриється. Котушка вихідного реле KV одержить живлення,
реле спрацює і своїм розмикаючим контактом розімкне коло котушки
електромагнітного пускача. Пускач вимкне двигун з електромережі.
Аналогічно пристрій
спрацьовує при появі несправності в колі датчиків - позисторів.
Пристрої температурного
захисту УВТЗ-1М уніфіковані всіх типорозмірів електродвигунів, взаємозамінні,
не потребують регулювання і налагодження при монтажі та експлуатації.
Схема під’єднань установки для прибирання
гною КСГ-07-2 .